Organizacja miejsca pracy
Organizacja miejsca pracy
autorem artykułu jest Wiktoria Nester
Aby nauka przyniosła najlepsze efekty, należy dobrze zorganizować miejsce pracy. Dobrze uporządkowane otoczenie korzystnie wpłynie również na Twoje samopoczucie.
1. Biurko powinno być w miarę duże, żeby można było na nim wygodnie rozłożyć potrzebne materiały i przybory. Nie będziesz musiał co chwilę wstawać i ich szukać. Najlepiej by było, gdyby biurko stało przodem do drzwi, ponieważ siedząc do nich tyłem, możesz się rozpraszać spoglądając co chwilę czy ktoś nie wszedł.
2. Najlepiej jest korzystać z naturalnego światła. Jego źródło powinno znajdować się po Twojej lewej stronie jeśli jesteś praworęczny lub po prawej w przypadku leworęczności. Takie samo ustawienie dotyczy również lampki, gdy korzystasz ze światła sztucznego.
3. Pamiętaj, że najlepiej się uczyć w ciszy. Każdy rodzaj hałasu, jak np. telewizor, radio lub rozmowy, zakłócają koncentrację i wydajność pracy staje się o wiele mniejsza.
4. Odpowiednia temperatura do pracy umysłowej wynosi 20-22°C. Często wietrz pokój, nawet wtedy, gdy na dworze jest zimno. Dotleniony mózg lepiej funkcjonuje.
5. Jeśli chodzi o kolory w pobliżu miejsca pracy, to pamiętaj, że odcienie czerwieni i pomarańczy wpływają mobilizująco na umysł, a błękity i zielenie uspokajają i ułatwiają koncentrację. Pamiętaj jednak, żeby kolory nie były zbyt ostre, żeby Cię nie dekoncentrowały.
--
Wiktoria Nester - autorka e-booka Sztuka Pisania,
redaktorka bloga Skuteczna Nauka
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
Jak efektywnie prowadzić własną firmę - potęga spółek
Los można odwrócić
Jak osiągnąć finansową niezależność cz. I
Nie bój się miłości
Środki transportu na Wyspy Brytyjskie